موفقیت ، امید ، سرگرمی

...این وبلاگ سعی داره تا با ارئه راهکارهای زیبا شما را به زندگی خوب دعوت کنه ...

 

با تکنولوژی نمایشگرهای بی سیم اینتل آشنا شوید
تصویر بدون خط
فناوری قطعات کامپیوتری و الکترونیکی با چنان سرعتی در حال پیشرفت است که رسیدن به نمایشگرهای بدون سیم خیلی دور از ذهن نیست . در نمایشگاه CES امسال اینتل فناوری جدیدی را با نام WiDi را معرفی کرد که امکان ارتباط بدون سیم لپ تاپ های سازگار با این تکنولوژی با نمایشگرهای خارجی را فراهم می کند . این فناوری در عین جذابیت ، بسیار ساده بوده و تنها به یک آداپتور و لپ تاپ سازگار با این تکنولوژی نیاز دارد . در ادامه شما را با عملکرد و نحوه استفاده از WiDi آشنا خواهیم کرد .
نمایشگرهای بی سیم
استفاده از فناوری های نمایشگرهای بی سیم اینتل نیاز به ابزار پیچیده ای ندارد . در درجه اول به یک لپ تاپ با پردازنده Arrendale نیاز دارید . این فناوری از موتور گرافیکی HD Graphics استفاده کرده که در دل پردازنده های فوق قرار می گیرند . این لپ تاپ باید به نسل جدید کارت شبکه بی سیم Centrino ، نرم افزار اختصاصی اینتل با نام My WiFi و همچنین ویندوز 7 نیز مجهز باشد . برای اتصال به نمایشگر ، به یک آداپتور Push2TV ساخت برند Netgear نیز نیاز بوده که از طریق کابل HDMI به تلویزیون و یا نمایشگر مورد نظر وصل می شود .
فناوری نمایشگرهای بی سیم
در فضای My WiFi و نرم افزار Wireless Display دو ابزار کلیدی اینتل برای فناوری نمایشگرهای بی سیم هستند . نرم افزار نام برده ، خروجی Frame buffer را دریافت کرده و آن را با سرعت 30 فریم بر ثانیه ، رمزگذاری می کند . نسخه ابتدایی نرم افزار از حداکثر رزولوشن 1280*800 استفاده می کرد ولی در نسخه جدید ، رزولوشن تا 768*1366 افزایش یافته است .
به این محتوای ویدیویی ( Video Stream ) صدای دو کاناله افزوده شده و به صورت یک جریان با فرمت MPEG-2 از طریق WiFi به سمت آداپتور فرستاده می شود . این انتقال ، استفاده از پروتکل RTSP ، و به صورت همزمان ( Real Time ) انجام می شود . آداپتور جریان دریافت را رمزگشایی و رندر کرده و از طریق خروجی HDMIبه نمایشگر می فرستد . برای ایجاد هماهنگی میان خصوصیات تلویزیون مثل رزولوشن و امکانات صوتی آن با این فناوری ، از ساختار اطلاعاتی EDID استفاده می شود . آداپتور Push2TV اطلاعات مذکور را خوانده و وضوح و سایر مشخصات جریان ارسالی را متناسب با خصوصیات نمایشگر تنظیم می کند .
جریان خروجی سرعت بیت متفاوتی می تواند داشته باشد . به عنوان مثال ، اگر در حال تماشای دسکتاپ باشید ، این سرعت حدود 6 مگابایت بر ثانیه خواهد بود . تماشای یک قطعه ویدیویی همراه با صدا چیزی حدود 10 مگابایت بر ثانیه خواهد بود . برای این که تمامی پهنای باند شبکه بی سیم توسط این فناوری اشغال نشود ، اینتل پهنای باند مورد استفاده برای ارتباط میان لپ تاپ و آداپتور را به 10 مگابیت بر ثانیه محدود کرده است .
بد نیست بدانید که ارتباط بی سیم میان لپ تاپ و آداپتور Push2TVبا استفاده از استاندارد 802.11g انجام می شود که پهنای باند تئوری 54 مگابیت بر ثانیه را دارد . در عمل رسیدن به 50 درصد این پهنای باند ، یعنی چیزی بین 22 تا 24 مگابیت بر ثانیه ، ارتباط مطلوبی خواهد بود . به همین دلیل اینتل با محدود کردن سرعت ارتباط در فناوری نمایشگرهای بی سیم ، امکان استفاده از پهنای باند باقی مانده برای شبکه های اختصاصی ( PAN ) ، و همچنین اتصال به اینترنت از طریق WiFi را نیز باقی گذاشته است . این استفاده چندگانه از کارت شبکه بی سیم ، توسط نرم افزار Wireless Display و به صورت خودکار کنترل می شود .

ادامه مطلب

+نوشته شده در یک شنبه 22 بهمن 1391برچسب:,ساعت8:27توسط اصغر محمودی | |

 

خداحافظ دست های رنگی ( قسمت پایانی )
در بخش پشتی دستگاه هم تنها پورت usb نسخه دو و کانکتور برق قرار دارد که با فاصله از یکدیگر در این بخش تعبیه شده اند .
در سمت چپ بدنه دستگاه امکان خاصی دیده نمی شود اما در سمت راست شاهد تعبیه یک سیستم تغذیه پیوسته جوهر طراحی شده توسط اپسون هستیم . این سیستم که به صورت یک جعبه مستطیلی شکل مشکی رنگ است کهبا استفاده از گیره های پلاستیکی کنار پرینتر نصب می شوند . داخل این جعبه شش عدد تانک از رنگ های مختلف وجود دارد .
روی هر کدام از این تانک ها یک دریچه ی کوچک قرار دارد که با باز کردن آن امکان اضافه کردن جوهر با کمترین دردسر فراهم می شود .
چرا سیستم جدید اپسون ؟
به دلیل امنیت و مدیریت بهتر این سیستم و از طرفی استفاده از سیستم های چینی غیر استاندارد که در آن کاربر باید تعدادی تانک نامناسب جوهر را به صورت کاملا ً غیر معقول در خارج پرینتر قرار دهد و در نتیجه باعث صدمه خوردن بدنه پرینتر میشود پس با این حساب فکر نکنم که صرف هزینه بالا جهت سیستم اپسون چندان هم بد باشد !!
مشخصات فنی
بر اساس اطلاعات ارائه شده توسط اپسون این محصول مانند دیگر محصولات این شرکت از فناوری Piezo Electric برای چاپ تصویر روی کاغذ استفاده می کند که طبق تحقیقات کارایی و دقت بیشتری با روش حرارتی پرینترهای جوهر افشان کانن دارد . هد پرینتر به نود عدد Nozzle برای رنگ های مختلف تجهیز است . این دستگاه قادر است در کمترین میزان مقدار 1.5 پیکولیتر جوهر را برای ایجاد کوچکترین نقاط روی کاغذ درج کند . همچنین استفاده از فناوری Variable Size Droplet ، این امکان را به L800 می دهد تا بتواند جوهر را در 3 اندازه مختلف روی کاغذ تزریق کند .
حداکثر دقت چاپ این پرینتر 5760 × 1440 نقطه در اینچ است که برای چاپ عکس بسیار مناسب است .
این چرینتر قادر است با سرعت 37 صفحه در هر دقیقه در حالت تک رنگ روی کاغذ 75 گرم ، 38 صفحه در دقیقه در حالت رنگی روی کاغذ 75 گرم و 12 ثانیه روی کاغذ 15 × 10 سانتی متر گلاسه تصویر را چاپ کند .
مزایا و معایب
مزایا : کیفیت چاپ بالا ، صدای کم ، سرعت مناسب چاپ ، امکان چاپ روی سی دی ، سیستم مدیریت یکپارچه چاپ ، طراحی ساده و امکان شارژ بدون دردسر جوهر پرینتر
معایب : باقی ماندن اثر انگشت روی پوشش فوقانی پرینتر و هزینه اولیه بالاتر برای کاربر

+نوشته شده در یک شنبه 8 بهمن 1391برچسب:,ساعت18:26توسط اصغر محمودی | |

 

عجیب ولی واقعی
تو این شماره سراغ تاریخ و روسای جمهور کشورها نرفتم !!! در عوض از تکنولوژی جدید براتون حاضر کردم که خوندنش خالی از لطف نیست ...
خداحافظ دستهای رنگی !!!
چند سالی است که از عرضه پرینتر سری Lشرکت Epson می گذرد و در این مدت این شرکت مدل های متنوعی از این سری را به بازار ارائه کرده است . یکی از ویژگی های بارز این مدل که باعث شده ، بیش از پیش این سری از محصولات مورد توجه کاربران قرار بگیرد کیفیت بالای این سری از محصولات بود که به کمک فناوری اختصاصی اپسون بدست آمده بود . اما در این میان ، مسئله ای که بیش از پیش ذهن مدیران و منهدسان شرکت اپسون را در توسعه روز افزون این سری از محصولات مشغول کرده بود ، بحث کارتریج های تقلبی و استفاده از کارتریج های نامرغوب بود که باعث آسیب رساندن به هد و قطعاات پرینتر و کاهش عمر مفید آن می شود . با توه به این موضوع ، در آخرین مدلهای سری L اپسون روند قبلی خود را تغییر داد و 3 مدل پرینتر را به بازار ارائه کرد که به سیستم خاص تامین جوهر خود اپسون مجهز است که برای راحتی کاربر از خرید متعدد جوهر پرینتر و استفاده از جوهرهای قلابی ارائه شده است .
طراحی بدنه :
L800 مانند دیگر محصولات دارای طراحی ساده و در عین حال مناسبی است . با آن که با یک پرینتر چاپ عکس نیمه حرفه ای روبرو هستیم که برای تامین جوهر مورد نیاز خود برای چاپ از یک سیستم خاص که روی بدنه نصب می شود استفاده می کند ، با وجود این ابعاد خوبی دارد و فضای چندان زیادی را از میز کار شما اشغال نمی کند . اپسون در بدنه این محصول از پلاستیک براق و مات استفاده کرده است . پوشش فوقاتی پرینتر از نوع پلاستیک براق با دانه های ریز است که به راحتی اثر انگشت روی آن می ماند و اگر آدم حساسی باشید مجبور هستید بطور مرتب آنرا تمیز کنید . البته اپسون در ساخت بدنه از پوشش پلاستیک مشکی مات استفاده کرده که این موضوع تا حدودی خیال افراد حساس را راحت خواهد کرد . برای دسترسی به سینی خروجی کاغذ و همچنین امکان چاپ روی دیسک های نوری کافی است / درب تعبیه شده در بخش جلویی پرینتر را باز کنید . طراحی درب جلو یی اپسون مانند دیگر محصولات موجود در بازار عمل کرده و کاربر باید با استفاده از نیروی دست و تنها با کشیدن یا فشار دادن ، آنرا باز و بسته کند . سینی خروجی دارای 3 کشوی تعبیه شده داخل یکدیگر است که در صورت نیاز کاربر می تواند با خارج کردن آنها فضای کافی برای قرار گرفتن کاغذهای خروجی ایجاد کند . درست بالای محل نصب سینی خروجی کاغذ هم فضایی تعبیه شده که با نصب سینی خروجی کاغذ در آن بخش می توانید سینی مخصوص چاپ روی دیسک های نوری را روی سینی خروجی کاغذ نصب کنید .
در سمت چپ درب 3 کلید خاکستری به نسبت بزرگ دیده می شود که به ترتیب از راست به چپ برای خاموش و روشن کردن دستگاه ، هشدار اتمام جوهر و انصراف دادن از چاپ و خروج کاغذ از پرینتر استفاده می شود .

بخش دوم در شماره بعد بلاگ ....

با سپاس از شما ..

+نوشته شده در دو شنبه 2 بهمن 1391برچسب:,ساعت20:0توسط اصغر محمودی | |